måndag 4 juli 2011

Don´t tell me everything is gonna be okey

Måndag, arbetslös, börjar redan sova hela tiden. Är det för att tiden ska gå snabbare? Är det för att slippa vara vaken och känna all ångest som direkt man öppnar sina ögon dyker på en?
Kan jag inte bara få bil bättre snart? Jag vill kunna njuta av sommaren som alla andra. Känna glädje mer än två dagar i stöten. Ge kärlek till alla jag håller kär.

På något konstigt sätt så tror jag att om jag går och köper något nytt så ska jag bli gladare. Fast jag vet innerst inne att det inte är så. Jag får bara ångest efteråt eftersom jag slösat pengar.
Anledningen varför jag skriver så är för att jag just klickade hem ett nytt objektiv.
Jag fråga Daniel före om han tycker det är värt.
Och egentligen är det så eftersom det är ett av mina största intressen..

Ångesten är bland det värsta som finns. Jag får ångest av allt.
När jag äter.
När jag sover för länge.
När jag är bland folk.
Om jag glömt att borsta tänderna.
Om jag inte städar...
Ja det slutar inte där.. och det är olidligt.
Jag önskar bara att det tog slut någon gång.

Något positivt är att vi snart åker på semester och bara ska göra roliga saker.. längtar bort nu. Vill få mig själv på andra tankar för en stund så det blir säkert bra.

Näe nu ska vi ut och cykla med Dottan, hon är ett monster idag.

Ha en underbar kväll.

Ps. Tack för alla fina kommentarer, det hjälper mig.. .Ds

2 kommentarer:

  1. Jag hoppas från djupet av mitt hjärta att det snart kommer bli bättre. Har inte kännt dig så länge , och känner dig inte så nära , men du är en underbar person och jag är jätte glad att just Du hittade min bror. Och just de här som du skrev om ångesten känner jag igen mig så mycket i, och jag hoppas och vill att den kommer försvinna, både för dig och mig. Sköt om dig och ha så kul på semestern.

    SvaraRadera